[OSM-talk-nl] Betr: Re: ODbL acceptance statistics for the Netherlands

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Dec 14 21:41:10 GMT 2010

On 14-12-2010 21:46, Henk Hoff wrote:

> Haste???? I wouldn't call the pace this process is going "fast". Let
> alone we're showing a lot of haste.

Het proces mag dan misschien niet snel zijn, maar sommigen die steeds
maar vragen waarom we nog geen ODbL+CT hebben geaccepteerd, stralen die
haast wel uit.

> The discussion I was having in this thread was related to an import
> (3DShapes) which was stated by Stefan that it is PD. Hence, there are no
> legal reasons why not to accept the Contributor Terms.

Je bedoelde waarschijnlijk "ODbL" overal waar je "Contributor Terms"
schreef.

> Huge imports that are not under the new CT, like 3DShapes, raises a lot
> of questions whether these imports are compatible or not. You've seen

Goed, maar ook _waarom_dan_ ?

Wat maakt het wel of niet accepteren van de ODbL+CT door bepaalde
accounts (of ze nu grote of kleine bijdragen hebben gedaan) nu wezenlijk
uit voor het proces op zich?

De vragen die er zijn hebben geen bal te maken met 3dShapes en de
licentie waaronder we deze data hebben verkregen.

> these discussions on this mailinglist. Let's make it clear: when this
> import is compatible with the Contributor Terms, set the account
> accordingly.

Als een van die Contributors, stel ik dat ik ook nog iets te zeggen heb
over het wel of niet accepteren van de CT.

--
Lennard