[OSM-talk-nl] Betr: Re: ODbL acceptance statistics for the Netherlands

Lennard ldp at xs4all.nl
Wed Dec 15 00:04:53 UTC 2010

On 15-12-2010 0:50, Henk Hoff wrote:

> Het gaat er hier om het user-account waaronder de 3DShapes wordt
> geïmporteerd. En dan hebben we het over de "Contributor Terms"

*En* de ODbL. Het is ons immers niet toegestaan om die apart te zien.
Gezien het feit dat de 3dShapes-data PD is, is de ODbL geen probleem. De
CT mogelijkerwijs wel. De logica leert ons dan dat we nog geen vinkjes
gaan zetten.

> Ik bedoel hiermee te zeggen dat indien er imports zijn die nog niet zijn
> aangemeld onder de nieuwe CT, er bij velen de onduidelijkheid zal
> heersen of die imports compatibel zijn met de verwachte toekomstige
> situatie.

Maar die situatie is er nog niet. De huidige acceptatiestatus is daarmee
ook nog niet relevant. Zeker niet gezien de huidige 'voluntary agreement
phase'.

Dat het bij sommigen kriebelt, dat is aan hen. Om daar nu al steeds op
te drammen, doet het juist bij anderen jeuken.

> Waarom die onduidelijkheid terwijl die helemaal niet nodig is? De
> 3DShapes import is compatible. Wat is dan nu het probleem?

Zoals ik hierboven al stel, *is* er helemaal geen probleem. We zitten
nog niet in een 'forced agreement phase', laat staan dat we al toe zijn
aan het onmogelijk maken van het editen door die accounts die niet
gekozen (huidige fase) cq. afwijzend (toekomstige fase) hebben gekozen.

Onduidelijkheid is er alleen in de ogen van degenen die bang zijn om 80%
van NL kwijt te raken tijdens een eventuele transitie naar ODbL.

>     Als een van die Contributors, stel ik dat ik ook nog iets te zeggen
>     heb over het wel of niet accepteren van de CT.
> Nogmaals: ik heb het enkel over het user-account van de 3DShapes-import.
> Niet over jou eigen account.

Ik heb het ook over de account '3dShapes'. De genoemde mensen hebben met
dit account data geïmporteerd. Al deze mensen zullen dus hun fiat moeten
geven aan de CT. Tot die tijd blijft het zoals het is.

--
Lennard