[OSM-talk-nl] Betr: Re: ODbL acceptance statistics for the Netherlands

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Wed Dec 15 07:09:10 GMT 2010

Lennard wrote:
> *geknipt*
>
> Zoals ik hierboven al stel, *is* er helemaal geen probleem. We zitten
> nog niet in een 'forced agreement phase', laat staan dat we al toe zijn
> aan het onmogelijk maken van het editen door die accounts die niet
> gekozen (huidige fase) cq. afwijzend (toekomstige fase) hebben gekozen.
>
> Onduidelijkheid is er alleen in de ogen van degenen die bang zijn om 80%
> van NL kwijt te raken tijdens een eventuele transitie naar ODbL.

En daarom is er dus wel een probleem. Ik heb al van meerdere mensen
gehoord dat het licentieverhaal ze verontrust en dat ze daarom niet of
minder mappen.

Ik zit er zelfs aan te denken om voor de woonwijk waar ik binnenkort
huisnummers ga mappen eerst de huizen maar even opnieuw te tracen van Bing
om zeker te zijn dat m'n werk niet kwijt is straks.

Groet,
Floris