[OSM-talk-nl] Eenrichtingsstraten waar je in beide richtingen met de fiets in mag

Ivo van den Maagdenberg ivo.vdmaagdenberg at gmail.com
Wed Jan 27 19:30:52 GMT 2010

Zijn er op deze lijst fietsers die weten wat in Nederland de
vastgestelde manier is om aan te geven dat je in tegenrichtig mag
fietsen in eenrichtigsstraten?

Op http://www.gratisrijbewijsonline.nl/plaatswet2.htm
vond ik "5. Onderbord: Uitgezonderd fietsers en bromfietsers en het
bijbehorende onderbord." als voorbeeld,  voor het verkeersborden paar
dat je in zulke straten aantreft.

Uit wat zoeken blijkt dat is vastgelegd op de wiki (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bicycle#Cycle_lanes_in_oneway_motor_car_roads)
dat het oneway=yes + cycleway=opposite zou moeten zijn, maar in de
hierboven benoemde eenrichtingsstraten zijn vaak helemaal geen
markeringen die er op wijzen dat er een fietspad zou zijn.

Ik zou in zulke situatie eerder het volgende verwachten oneway=yes +
bicycle:oneway=no , zoals ik al in de archiven van talk-nl tegenkwam.
Is hierover ooit een consensus gevormd voor dit geval van
eenrichtngsstraten?

Groeten,
Ivo