[OSM-talk-nl] OSM op Garmin (was: Re: Nav4All)

Philip Homburg pch-osm-talknl at u-1.phicoh.com
Fri Jan 29 18:04:12 GMT 2010

>Ik gebruik alleen maar kaarten van Lambertus en de kaart die ik er nu op heb
>zitten is al een maand of 2 oud, maar op de OSM kaart kan ik niks zoeken.
>Ik heb een Nuvi 205 met basiskaart BNL+Frankrijk (en een gedeelte van
>Duitsland), en op dat gedeelte kan ik wegen zoeken, maar op het OSM gedeelte v
>an
>Duitsland niet. Geen wegen, geen steden, helemaal niks.
>Ik hou me zeer aanbevolen voor een methode hoe het wel kan.

Ik heb een eTrex Legend HCx en ik installeer kaarten door ze direct naar de
sd te kopieeren (dus zonder MapSource of zo te gebruiken).

Ik heb even alleen met een kaart van Lambertus getest. Als iemand wil dat ik
ook andere kaarten test, dan hoor ik het wel. Ik heb die kaart op
26 december gedownload.

Ik heb de volgende straten de test (ik woon zelf in Amsterdam):
Damstraat, Amsterdam
Vrijthof, Maastricht
Vismarkt, Groningen

Wat opvalt:
1) Als ik geen huisnummer ingeef dan werkt het niet.
2) Alleen de Damstraat in Amsterdam wordt gevonden.
3) Bij 'All POI' kan je een point of reference instellen. Als ik dat instel
   op de kaart waar Maastricht in valt, dan wordt het Vrijthof gevonden, maar
   de Vismarkt in Groningen niet.
4) Ik heb op de kaart waar Groningen in ligt zover mogelijk van Groningen
   geklikt, en toch wordt de Vismarkt gevonden. Blijkbaar wordt er alleen
   gezocht binnen 1 kaart.
5) Bij het zoeken bij 'All POI' worden wel alle kaarten doorzocht.

Gebruikersvriendelijk is het niet. Behalve als je vlak in de buurt iets zoekt.
En het verplicht ingeven van een huisnummer is ook niet handig. Ik heb geen
officiele kaarten van Garmin, dus ik weet niet hoe het daar werkt.

Maar in ieder geval werkt het op mijn Garmin dus wel.