[OSM-talk-nl] Fietsknooppunten rond Rotterdam

Jeroen Muris jeroen at tweejee.net
Wed Jul 7 09:09:33 UTC 2010

De eerder gebruikte oplossing bij knooppunt 86 bij Zestienhoven is in
essentie wat ik ook gedaan heb bij bijvoorbeeld knooppunt 10 in Schiedam,
en ik denk dat een routeringsprogramma daar in principe wel wat mee moet
kunnen.

De locatie van het bord als knooppunt kiezen is ook een oplossing, maar
bij de knooppunten die ik beozcht heb stond geen overzichtsbord; alleen
kleine bordjes vanuit elke richting. Bovendien ben ik bang dat als ik alle
routes naar één punt laat lopen dit tot 'heen-en-weertjes' leidt.

Ik blijf waar nodig nog even de route voor een knooppunt gebruiken, in
afwachting van de verdere discussie.

J-----.

-----[ ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen ]-----
> [...]
> voor wie de aanwijzingen op de rotonde eigenlijk overbodig zijn, maar ook
> met de autorouter die een echte verbinding van knooppunt naar knooppunt
> zoekt.
>
> Maar om aan te geven dat het idee van jou niet dom is, ook bij gesplitste
> knooppunten
> (zie bijv 86 bij zestienhoven), moet de router ook met dubbele knooppunten
> kunnen werken.
>
> Daarover zou eigenlijk nog even moeten worden nagedacht, ook met de auteur
> van autorouters
> bijv Nic Roets auteur van Gosmore en op YOURS geïmplementeerd.

 -- 8< -- knip 8< ---

> Ook heb ik m'n eerste knooppunten verdeeld over meerdere nodes gemaakt. Ik
> wist daar zo gauw geen andere oplossing dan een (rondlopende) route over
> de
> betreffende nodes. (Zie [2] als voorbeeld.)
>
> [1] http://www.openstreetmap.org/browse/way/7517697
> [2] http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1028433
>
> Feedback welkom...
>
> J-----.