[OSM-talk-nl] Fietsknooppunten rond Rotterdam

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Wed Jul 7 05:20:28 UTC 2010

Ik kies meestal gewoon een punt op een van de hoeken, dat het eigenlijke knooppunt is.
Meestal is dat punt ook echt het bord dat is geplaatst
Niemand maakt een route 10-10 zoals je dat hebt geprobeerd, hoewel dat misschien
niet eens zo'n slecht concept is. (maar dan onder een ander soort relatie.)
Op rotondes route ik gewoon de preciese route naar het bord, voor beide
(heen en terug) richtingen. Ik probeer rekening te houden met de fietser,
voor wie de aanwijzingen op de rotonde eigenlijk overbodig zijn, maar ook
met de autorouter die een echte verbinding van knooppunt naar knooppunt zoekt.

Maar om aan te geven dat het idee van jou niet dom is, ook bij gesplitste knooppunten
(zie bijv 86 bij zestienhoven), moet de router ook met dubbele knooppunten kunnen werken.

Daarover zou eigenlijk nog even moeten worden nagedacht, ook met de auteur van autorouters
bijv Nic Roets auteur van Gosmore en op YOURS geïmplementeerd.

Gert