[OSM-talk-nl] Waar zouden we zijn zonder AND?

Andre Engels andreengels at gmail.com
Mon Jun 21 11:21:27 UTC 2010

2010/6/21 Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl>:

> Je moet juist zaken die in de AND import zaten niet laten zien, maar juist
> de zaken die daarna zijn toegevoegd. Dus eigenlijk kijken wat het hoogste
> ID van de AND import is, en alleen de ways en de nodes (plus ways die
> daaraan vastzitten) van daarna laten zien. Als je bijvoorbeeld een kruising
> ombouwt naar een rotonde, dan krijg je extra nodes.
> En waar je dan witte vlekken hebt, dat zijn de gebieden waar je aandacht
> aan wil besteden.

Daar ben ik het niet mee eens. Op een dergelijke kaart zal een stuk
platteland dat 'af' is een stuk leger lijken dan een dorp waar sinds
AND slechts 1 fietspad is toegevoegd. Het is veel gemakkelijker om te
zien waar wel straten zijn (die dus nog niet zijn aangepast) dan waar
geen straten zijn. Maar sowieso kun je ook die kaart zien - verwijder
het deel "&layers=0B00" van de url, en je krijgt de door jou gewenste
kaart.

André Engels, andreengels at gmail.com