[OSM-talk-nl] Waar zouden we zijn zonder AND?

Philip Homburg pch-osm-talknl at u-1.phicoh.com
Mon Jun 21 11:50:29 UTC 2010

In your letter dated Mon, 21 Jun 2010 13:32:00 +0200 you wrote:
>Weer het voorbeeld van mijn woonplaats: nu is het hele dorp zichtbaar,
>terwijl voor de meeste wegen alleen maar een maxspeed tag is toegevoegd, en
>die wegen zijn niet meer "af" dan wegen in lutjebroek die niet geraakt
>zijn.

Ik ga er even vanuit dat je niet zomaar overal een maxspeed tag op gezet hebt,
maar dat je ook gecontroleerd hebt of die wegen echt bestaan, etc.

In dat geval is het toch prima. Je kan eindeloos lang aan OSM data blijven
poetsen.

Het hangt natuurlijk ook van je doel af. Ik gebruik OSM voornamelijk als route
planner. Voor mij is het belangrijk dat data die in OSM staat correct is (er
is niets vervelenders dan naar een weg gestuurd te worden waar je niet mag
rijden). En liefst dat het ook volledig genoeg is dat je geen rare routes
krijgt.

Of het er op een kaart mooi uitziet is iets waar ik me minder druk over maak.
Maar dat kan voor iemand anders natuurlijk juist wel heel belangrijk zijn.