[OSM-talk-nl] Waar zouden we zijn zonder AND?

Andre Engels andreengels at gmail.com
Mon Jun 21 12:24:33 UTC 2010

2010/6/21 Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl>:

> Nee, dan krijg je ook de AND data die veranderd is. Ik wil alleen de
> "na-AND" data zien. Dus alle nodes en ways die door de AND import zijn
> gemaakt wil ik niet zien, zolang de enige aanpassing een tag-change is.
> Wel nodes die verplaatst zijn, en alle ways die aan die nodes vastzitten.
>
> Weer het voorbeeld van mijn woonplaats: nu is het hele dorp zichtbaar,
> terwijl voor de meeste wegen alleen maar een maxspeed tag is toegevoegd, en
> die wegen zijn niet meer "af" dan wegen in lutjebroek die niet geraakt
> zijn.

Dat zou inderdaad ook andere categorieën schijnbaar-gecontroleerde
wegen tonen, namelijk de wegen waar de enige wijziging een verandering
van categorie is (omdat de AND-import wel erg veel wegen als tertiary
heeft). Anderzijds zouden er ook veel meer false positives zijn.

Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat ook in jouw voorstel het
tonen van juist de niet (of onvoldoende) gewijzigde data
inzichtelijker is dan het tonen van de wél gewijzigde data.

André Engels, andreengels at gmail.com