[OSM-talk-nl] Waar zouden we zijn zonder AND?

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon Jun 21 14:17:09 UTC 2010

On 21-6-2010 14:24, Andre Engels wrote:

> Dat zou inderdaad ook andere categorieën schijnbaar-gecontroleerde
> wegen tonen, namelijk de wegen waar de enige wijziging een verandering
> van categorie is (omdat de AND-import wel erg veel wegen als tertiary
> heeft). Anderzijds zouden er ook veel meer false positives zijn.

Komt dat even mooi uit! De hiervoor genoemde kaartjes zijn een uitloper
van het project waar ik daarvoor mee bezig was: het downgraden van de
vele tertiary wegen van de AND-import naar unclassified.

Het resultaat in beeld vind je hier:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~ldp/AND-reclassified/

De visualisering daar gaat uit van de volgende interpretatie:

highway=tertiary + AND:importance_level=5 + version=1
=> highway=unclassified

highway=secondary + AND:importance_level=4 + version=1 + geen ref=*
=> highway=tertiary

Door juist niet ook op user=AND te testen pak ik hier de gevallen mee
waar iemand een AND version=1 straat heeft gesplitst.

Let op: dit is dus alleen maar een speciale kaart met dit erin verwerkt.
Het herclassificeren is dus nog niet daadwerkelijk gebeurd. Roeland
bouwt hiervoor nog een scriptje. Een eventuele actie zal dan ook onder
de user AND (voor de wegen die nu ook van AND zijn) resp. een ander
account (voor de niet-AND wegen, dus de afgesplitste stukken) kunnen
draaien.

Op het forum zijn ze alvast enthousiast voor deze herclassificatie. Hoe
denken jullie er hier op de ML over?

> Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat ook in jouw voorstel het
> tonen van juist de niet (of onvoldoende) gewijzigde data
> inzichtelijker is dan het tonen van de wél gewijzigde data.

Als er een visualisatie gewenst is, die gebouwd kan worden uit de op
_dat_ moment aanwezige data in OSM, dan kunnen we een poging doen om dat
in kaart te brengen. Het moet dan specifiek niet gaan over tag changes
etc, want zonder volledige history per object is dat niet na te gaan.

--
Lennard