[OSM-talk-nl] juridische status 3d shapes bestand

Martijn van Exel m at rtijn.org
Fri Jun 25 14:37:33 UTC 2010

2010/6/25 Stefan de Konink <stefan at konink.de>:

> Diegene die een onderbouwde uitspraak wilde hebben die gehad. Helaas
> zijn twee mensen waaronder Martijn van E en Rejo toch op hun eigen
> houtje, achter mijn rug om, uit naam van OSM zijn gaan mailen.

Een onderbouwde uitspraak is een uitspraak die juridisch overeind
blijft. Dat is wat er nu ligt.
Selectieve aanhalingen uit een mailtje dat verder geheim moet blijven
om mij onduidelijke redenen zijn dat niet.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan jouw claims dat het allemaal
allang goed was, maar dat betekent niet dat ik me er goed bij voel. Ik
vraag mij af hoeveel mensen op basis van de informatie die nu publiek
is dat goede gevoel al wel hadden.
Nu deze uitspraak er ligt weet ik tenminste zeker dat alle betrokkenen
en belanghebbenden kunnen nagaan dat het hier een rechtmatige import
betreft, waarmee OSM (wie die dan ook vertegenwoordigt) en -
belangrijker nog - de data waar wij met zijn allen zo hard aan werken,
niet in gevaar komt.

> En ondanks dat Philip mijns inziens volledig gelijk heeft, is het ook
> direct de discussie die ik wil voorkomen. Had Rejo immers ballen gehad
> had hij op Top10Vector gewobbed en niet op een bestand dat al onder een
> zeer schappelijke licentie was aangeboden.

Ik vind dat Rejo behoorlijk wat ballen heeft getoond door dit
intensieve proces aan te gaan - terwijl hij zich niet gesteund weet
door een deel van de community. We mogen blij zijn met het resultaat.

> Wat betreft Top10Vector lachen insiders zich nu ook in hun vuistje, en
> precies de reden waarom hier alles geheim moet. Voorkomen dat een aantal
> mensen het al verpesten voordat je er wat nuttigs mee hebt gedaan.

Als je iets te melden hebt over Top10V dat in ons aller belang is,
noem dan man en paard en blijf niet schermen met insiders en geheimen.
Als het rechtmatig is wat je in het geheim doet - en ik ga er zomaar
van uit dat dat zo is - kun je gewoon open kaart spelen, of het gewoon
voor je houden totdat je wel iets kunt zeggen waar we samen wat mee
kunnen. Zo komen we vooruit - een proces waar jij op veel andere
manieren een stevige bijdrage aan levert.

Martijn

martijn van exel +++ m at rtijn.org
laziness - impatience - hubris
http://schaaltreinen.nl/