[OSM-talk-nl] Geocalculaties

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sat Mar 13 15:42:14 UTC 2010

Op 13-03-10 10:00, Dick schreef:
> Wat ik zoek is een 3D modeller waarvoor ik eenvoudig een osm import/export filter
> kan maken en waarin ik een foto (rechthoek met texture?) kan zetten.

Het is appeltje-eitje om OSM data in Blender in te lezen.

Wat je voor het gemak even vergeet, is het probleem van Gert; het is
namelijk niet appeltje eite om tussen twee fotos die niet EXACT op het
zelfde moment zijn genomen (Gert; CHDK kan niets exact doen)
stereoinformatie te extracten. Sterker nog, denk maar eens na over het
probleem van een 3D cursor, hoe kan die always on top blijven, als de
beelden twee planes zijn.

Dan kom je dus weer op Bundler en PMVS uit. (PMVS staat op de mirror)

Voor OpenStreetPhoto was ik al bezig met een appje wat ala PhotoSynth
foto's kan oplijnen in OpenGL, maar ook daar komt het practische
probleem weer naar voren dat foto's niet transparent zijn, en dat
feitelijk een matrix op 'optellen' in de projectie waar je op dat moment
naar kijkt.

Gert:

<http://blogs.elphel.com/2010/03/first-elphel-eyesis-prototype-assembled/>

Stefan