[OSM-talk-nl] Crosspost: rücksichtslos van Yahoo overtrekken

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Tue Mar 30 20:51:37 UTC 2010

On Tuesday 30 March 2010 14:05:58 Lennard wrote:

> Het wisselt per streek/gemeente. Kijk bijvoorbeeld eens in Groningen
> (stad). Daar zijn de huizen met zoveel nodes getekend, ook in rechthoekige
> huizenblokken, dat je er volgens mij zelfs de tussenmuren in kunt
> herkennen. Voor iemand die huisnummers verzamelt lijkt me dat dus een
> mooie stad om mee te werken, qua 3dShapes-gebouwen. En andere gemeenten
> hebben voornamelijk simpele rechthoekjes als huizen, terwijl er ook zijn
> met getekende schuurtjes in tuinen.

Daar hoef je niet eens voor naar verschillende steden te kijken. Zelfs binnen
een stad als Utrecht zijn er op korte afstand sterke verschillen.

Ik vond vooral de Julianaweg vreemd. Dat zijn allemaal dezelfde soort jaren
dertig rijtjeshuizen. Bij twee van de tien bouwblokken zijn de individuele
rijtjes getekend. Bij de andere acht staat het hele blok (inclusief
achtertuinen) er als één gebouw op

--
m.v.g.,
Cartinus