[OSM-talk-nl] Crosspost: rücksichtslos van Yahoo overtrekken

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Mar 30 12:05:58 UTC 2010

> Dus 3dshapes is hier leading. Goed te weten.

In het algemeen wel, op de plekken waar ik heb gekeken. Neemt niet weg dat
het nooit kwaad kan om het voor je eigen omgeving nog een keer kritisch
tegen het licht te houden.

Op plekken waar 3dShapes tiles elkaar raken, zie ik af en toe een klein
sprongetje, waardoor vlakken niet netjes aansluiten. Op die plekken kan er
dus een kleine verschuiving zijn. Als ik daar huizen heb, tag ik ze met
een note=Incorrect building outline.

> Overigens zijn de shapes ook niet altijd geweldig. Ik heb het in mijn
> buurt gecontroleerd met een bouwplan, en dat week nogal af.
> Nu is het wel een vervelende structuur om te tekenen: geschakelde woningen
> waar de garages buiten de woningen uitsteken en er ook nog gekke hoeken in
> de gebouwen zitten. Maar ook op andere plaatsen zijn huizen
> gesimplificeerd weergegeven.

Het wisselt per streek/gemeente. Kijk bijvoorbeeld eens in Groningen
(stad). Daar zijn de huizen met zoveel nodes getekend, ook in rechthoekige
huizenblokken, dat je er volgens mij zelfs de tussenmuren in kunt
herkennen. Voor iemand die huisnummers verzamelt lijkt me dat dus een
mooie stad om mee te werken, qua 3dShapes-gebouwen. En andere gemeenten
hebben voornamelijk simpele rechthoekjes als huizen, terwijl er ook zijn
met getekende schuurtjes in tuinen.

--
Lennard