[OSM-talk-nl] Nieuwe gebruikers moeten zich registreren voor ODbL (naast CC-BY-SA)

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Fri May 14 12:10:05 UTC 2010

On Thursday 13 May 2010 23:27:18 Henk Hoff wrote:
> We moeten nu het stadium van mijmeren over scenario's achter ons laten.
> Tijd om te zien wat de daadwerkelijke cijfers zullen zijn. Dan kunnen we
> over die echte cijfers gaan praten.

Precies, we moeten weten waar we aan toe zijn.

Dat kun je doen door te wachten tot iemand in Engeland weer een stukje van het
uitrollen van de nieuwe licentie geïmplementeerd heeft. Dan duurt het
waarschijnlijk nog wel even voor we wat weten.

Of je kunt _nu_ aan de top twintig editors in Nederland te vragen hoe ze
erover denken en uit proberen te zoeken hoeveel impact dat heeft.

Aangezien de mensen die dat in Nederland waarschijnlijk zouden doen, helemaal
niet bezig zijn met wat er in Engeland (technisch) gedaan wordt, zal dat het
uitrollen van de nieuwe licentie niet ophouden. Sterker nog als blijkt dat er
een probleem is, dan kunnen we daar _nu_ al oplossingen voor gaan zoeken.

--

Hoe die nieuwe licentie eruit ziet zal me langzamerhand een worst wezen.
Uitrollen die handel of de nek omdraaien, maar dit in limbo hangen is m.i.

--
m.v.g.,
Cartinus