[OSM-talk-nl] auteursrechten op wegenkaarten - gerechtelijke uitspraak

Vincent Zweije vincent at zweije.nl
Tue May 18 13:14:11 UTC 2010

On Tue, May 18, 2010 at 02:29:23PM +0200, Maarten Deen wrote:

> [...]

Nee, er staat dat *rechtstreeks* kopiëren niet mag.

Als ik de straatnaam van Google maps aflees, en hem invoer in
OpenStreetMap, is dat geen rechtstreeks kopiëren (denk ik).

Een import van Google maps data zou een rechtstreekse kopie zijn.

En ja, strikt genomen is het begrip rechtstreeks niet gedefinieerd, dus
discussie hierover blijft. Ik neem aan en hoop dat er in andere uitspraken
nog wel aanwijzingen zijn te vinden over wat wel en niet rechtstreeks is.

Ciao.                                                             Vincent.
--
Vincent Zweije <zweije at xs4all.nl>    | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"