[OSM-talk-nl] Preciese locatie aangeven

Martijn van Exel m at rtijn.org
Wed Nov 10 17:27:47 UTC 2010

Paul,

Die puntkomma's horen niet in de URL.

Om een marker in je kaart te krijgen kun je 'lat' en 'lon' vervangen door 'mlat' en 'mlon'.

In het geval van jouw URL krijg je dan:
http://www.openstreetmap.org/?mlat=53.22187&mlon=6.54946&zoom=17&layers=B000FTF

Werkwijze die ik volg:
* zoom naar het gewenste niveau en pan ongeveer naar de plek waar je de marker wil.
* dubbelklik op de precieze plek waar je de marker wil. Je zoomt een niveau in.
* Zoom dan weer uit met de '-' knop.
* Klik op 'permalink'
* Vervang 'lat' en 'lon' door 'mlat' en 'mlon'
* Controleer of het is zoals je wil
* Kopieer de link en plak / gebruik waar je wil.

Dat kan eenvoudiger, dat geef ik toe.
Misschien maar even maken.

Martijn van Exel +++ m at rtijn.org
Laziness – Impatience – Hubris