[OSM-talk-nl] Licentie data

F. Heinen f.heinen.nl at gmail.com
Sat Nov 13 00:32:08 UTC 2010

Hoi Ben,

Daarin heb je gelijk want in principe gaat een contributor en dus ook een
import niet akkoord met ODbL maar met de Contributor terms.
Maar het project staat wel in een "onzekere status" op dit moment. En ik
weet niet hoe het met jullie zit maar ik hou daar helemaal niet van.
Helemaal als het om mijn hobby gaat (heb al genoeg dingen aan mijn kop
gedurende week ;) ).

Mappers staan zeker centraal maar wat heeft dat met de imports te maken?
Waarom moeten die er buiten blijven? Dat zijn wel geen mappers
maar is wel key role of de data mee gaat en daarmee of users akkoord gaan.
Simpel, gaat AND niet akkoord (wat ze wel gedaan hebben) dan ga ik ook
niet akkoord. Niet om de reden of ik wel of niet eens ben maar omdat ik mijn
data bewaak en die van anderen. We zijn niet voor jan met de korte
achternaam bezig om over een jaar of wat onze data door de drain te zien
gaan.

Misschien zit ik wel te zeiken maar goed. Ik hoop dat jullie mijn gevoel
duidelijk wordt. Of hier wat aan gedaan kan worden, I don't know maar ik wil
me
er wel voor inzetten om mijn hobby te verdedigen (maar ik weet niet wat ik
kan doen en/of ik uberhaupt iets moet doen).

Groet,

Fran k

Op 13 november 2010 00:58 schreef Ben Laenen <benlaenen at gmail.com> het
volgende: