[OSM-talk-nl] RFC - Roundabout Priority t.b.v. verkeerspleinen

Stefan de Konink stefan at konink.de
Mon Sep 27 22:28:49 UTC 2010

On Tue, 28 Sep 2010, Colin Smale wrote:

> Wat dacht je van elke normale rotonde?

Oh, ik dacht dan het lezen van je mailtje dat je bedoelde dat de
verkeersrichting hier werd bepaald. Dus rechtsom, voor priority_to_right.

> Maar in landen met links verkeer (ik heb ervaring met UK, Ierland,
> Malta, Cyprus, Singapore en Malaysie) ben ik geen "verkeerspleinen"
> tegengekomen, en zelfs geen algemene regel van "verkeer van links heeft
> voorrang"; ik vrees dat "roundabout=priority_to_left" ongebruikt zal
> blijven.

Ik ben een jaar of 15 geleden heel veel rotondes in Engeland tegen
gekomen. Maar interessant gegeven is het wel, want dat zou dus eerder een
algemene regel zijn die dus niet is (dus: impliciet) dan dat we op iedere
rotonde de Europese verkeersregels moeten taggen.

Stefan