[OSM-talk-nl] RFC - Roundabout Priority t.b.v. verkeerspleinen

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Mon Sep 27 23:07:29 UTC 2010

Dit lijkt me vrij nutteloos als tag. Het zit in de definitie van
rotonde dat wie op de rotonde rijdt voorrang heeft, en iets is een
rotonde als het rond blauw bord met pijlen er staat. En in OSM zegt de
tag junction=roundabout dat het een rotonde is. Een gewoon
verkeersplein heeft geen junction=roundabout tag.

Bijgevolg: heb je een verkeersplein met junction=roundabout: rotonde
met voorrang voor wie op die rotonde rijdt.
Een verkeersplein zonder junction=roundabout is niets speciaals en
daar geldt dus de normale voorrang van rechts.

Ben