[OSM-talk-nl] RFC - Roundabout Priority t.b.v. verkeerspleinen

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Tue Sep 28 16:50:28 UTC 2010

> Ik zie hier ook het nut niet van. Iig niet in de Nederlandse situatie. Een
> ronde
> weg met een cirkel in het midden is een rotonde en wordt aangeduid met
> bord D1.
> Er is qua structuur geen verschil tussen een rotonde met voorrang en een
> rotonde
> zonder voorrang. Net zoals er geen verschil is tussen een voorrangsweg en
> een
> niet-voorrangsweg. Het enige verschil is dat een bordje de voorrangsstatus
> aangeeft, en dat dat bordje bij de verschillende wegen anders is.

> [...]

Ik moet zeggen dat ik liever heb dat mensen concrete suggesties aandragen
in plaats van dingen af te kraken omdat men het nut ervan niet inziet. Er
zijn genoeg mensen die het punt wel begrijpen dat verkeerspleinen als
roundabout getagd worden terwijl ze dat niet zijn. Wat ik in ieder geval
wil, is dat aan de tagging is te zien of het een rotonde of een
verkeersplein betreft. Dit is toch geen gek idee?

Zoals je weet heeft niemand toestemming of goedkeuring nodig om een nieuwe
tag in gebruik te nemen. De OSM wiki's bieden op dit moment geen
informatie over de tagging van verkeerspleinen, met als gevolg dat
"iedereen" het "verkeerd" doet. Persoonlijk acht ik datakwaliteit van zeer
groot belang voor de toekomst van OSM.