[OSM-talk-nl] RFC - Roundabout Priority t.b.v. verkeerspleinen

robert at elsenaar.info robert at elsenaar.info
Tue Sep 28 17:37:06 UTC 2010

Laat ik ook een voorzichtig schepje in de discussie doen.

Bewering A) OSM wil in haar database de werkelijkheid weergeven.
Bewering B) Een junction=roundabout geeft aan dat het verkeer op de
rotonde (rondpunt) voorrang heeft en dat het opkomende verkeer
voorrang moet verlenen.

Ondanks alle inbreng wil ik Colins wens in vervulling laten gaan en
komen met een nieuw voorstel. Wanneer het opkomende verkeer opeens wel
voorrang krijgt en het verkeer op de rotonde voorrang moet verlenen,
dan is het omwille van bewering A nodig daar een tag voor te verzinnen.

Ik stel voor om een rotonde die door Colin als verkeersplein wordt
benaamd, maar officieel geen verkeersplein meer heet, maar in het oog
van het volk wel gezien wordt als een rotonde als volgt te taggen:

- junction=roundabout en
- priority=upcomming