[OSM-talk-nl] Fietsrouteplanners gelanceerd

Frankl2009 frankl2009 at xs4all.nl
Sat Apr 2 09:43:51 UTC 2011

Maarten Deen wrote:
> En met veerponten! Dat is iets wat ik al maanden geleden bij cloudmade heb
> aangegeven, maar daar zit dat er nog niet in.
> Super, ik wilde toevallig morgen van Helden naar Tegelen fietsen, en dat
> gaat met het veer bij Baarlo.

+1

> Wat is er mis met die route? Misschien het stukje Neeritter - Ittervoort,
> maar anders zie ik toch niks vreemds.

Ik had gewoon andere verwachtingen van een "natuurlijke route (water en
groen)" d.w.z. de vierde keuze. Die route gaat juist ook niet via Neeritter
en Ittervoort.

Voor die extra 10 km krijg je twee lange, rechte stukken eerst door Weert,
langs de Zuid-Willemsvaart (kleine industriegebied aan de overkant) en dan
langs de Wessem-Nederweert kanaal (A2 ernaast, wel gescheiden door bomen).

Ik was benieuwd wat de routingregels waren en of dit een verwachte effect
was.

Maar waar het me eigenlijk om ging is: waar de gebruikers (niet zijnde
mappers) opmerkingen over de routering kwijt konden (en niet over de
onderliggende OSM-gegevens, waar "probleem melden" er nu naar verwijst).