[OSM-talk-nl] 2x knooppunt 12 in fietsknooppuntennetwerk Reeuwijk?

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Mon Feb 14 18:17:18 GMT 2011

On 14/02/2011 18:07, Jeroen Muris wrote:
> Collega’s,
> Bij het opvoeren van enkele routes in het fietsknooppuntennetwerk
> Reeuwijk kwam ik twee verschillende knooppunten 12 tegen. De eerste
> nabij Zevenhuizen [1], de ander bij Waddinxveen [2]. Beiden zijn volgens
> het paaltje bij het knooppunt onderdeel van het netwerk Reeuwijk [3,4].
> Zie ik iets over het hoofd – het netwerk grenst ergens aan de westzijde,
> wellicht bij Zevenhuizen aan het netwerk Rotterdam? Of kan dit gewoon
> voorkomen – en zo ja, moet ik daar bij het taggen nog rekening mee houden?

Sommige netwerken, zoals Haaglanden, hebben meer dan honderd
knooppunten, dus die puntennummers kunnen niet allemaal uniek zijn. Maar
ik heb de indruk dat netwerk Reeuwijk relatief klein is (50 knooppunten
of zo) dus er moet hier genoeg unieke nummers zijn. Zo waarom twee keer
"12" weet ik niet, en dan ook op een vrij kleine afstand van elkaar? Ik
heb overigens die knooppunt in Zevenhuizen en bijhorende routes 11-12,
12-13 vorige zomer gemapt als onderdeel van mijn "project" Rottemeren.

Ole / polderrunner