[OSM-talk-nl] Fietsstraat of toch niet

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue Feb 15 21:30:31 UTC 2011

On 15-2-2011 22:19, Robert Elsenaar wrote:

> Is dit nu gewoon een rode unclassified highway of moet ik toch op een of
> andere manier aangeven dat onze fietsvrienden er wat voorrang krijgen.
> Of toch weer niet.
> Wellicht is het gewoon een domme verwarring scheppende misleiding.
> Graag jullie mening.

Ik zie een mooie, rode highway=residential. Waarom denk je dat fietsers
er voorrang krijgen? De normale voorrangsregels gelden er.

Een klein stukje oostelijker bijvoorbeeld is een kort stukje dat wel een
fietspad is. Daar staan namelijk de juiste borden. Westelijker ook, net
voor de rotonde. Zo lijkt die hele weg te zijn, om en om residential en
cycleway.

/me zegt wijselijk niets over dat busje dat half op de stoep, half op
het zebrapad staat, en dan ook nog op een stukje dat wèl een fietspad is. :)

--
Lennard