[OSM-talk-nl] beveiligingscamera's

Martijn van Exel m at rtijn.org
Thu Feb 17 10:24:35 GMT 2011

Ha,

Ik kreeg een vraag over (statische) beveiligingscamera's in OSM. Voor zover
ik weet is daar in NL nog nooit gestructureerd aandacht aan besteed.
We hebben het dan over nodes met man_made=surveillance [1]. Volgens taginfo
zijn er iets van 8000 van in OSM [2]. Ik doe nu een XAPI call om te kijken
hoeveel in Nederland.

Heeft iemand hier wel eens een camera getagd?
Zijn er mogelijkheden voor een data-import? In GB zijn er met enig succes
WOB-achtige verzoeken gedaan [3].
Wie vindt het leuk om hier aandacht aan te besteden? Ik denk dat het wel een
redelijk PR-potentieel heeft: 'OpenStreetMap weet waar u gefilmd wordt' of
dergelijks.

Martijn

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dsurveillance
[2] http://taginfo.openstreetmap.de/tags/man_made=surveillance#wiki