[OSM-talk-nl] beveiligingscamera's

Martien Scheepens martien at fmf.nl
Thu Feb 17 19:09:01 GMT 2011

Hallo Martijn,

Bewakingscamera's in de uitgaancentra/binnensteden etc. vallen onder het
beheer van de gemeenten, WOB-ben betekent dus heel wat werk. Gelukkig hebben
ze een meldingsplicht: "Gemeenten die cameratoezicht op straat hebben,
moeten dit melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Maar
dat doen ze niet allemaal, waardoor niemand met zekerheid kan zeggen hoeveel
Nederlandse gemeenten cameratoezicht in de openbare ruimte toepassen" (bron:
wikipedia <http://nl.wikipedia.org/wiki/Cameratoezicht>), ik heb geen idee
hoe graag zij mee zullen werken.

Groeten,

Martien