[OSM-talk-nl] XML voor mijn GPS Ontvanger

Wimmel mobi43 at gmail.com
Sat Jan 1 21:13:53 UTC 2011

2011/1/1 Robert Elsenaar <robert at elsenaar.info>:
> @Allen:
> Op verschillende pagina's in OSM worden opgeslagen relaties gedocumenteerd,
> voorbeeld:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Nederland_Wandelroutes
> Bij ieder relatie nummer staat de letter "x" waarmee je een XML bestand van
> de relatie kunt downloaden. Deze XML geeft echter niet voldoende informatie
> (lat/lon) om deze te gebruiken  als input voor de GPS.
> De bedoeling /wens is dat je via deze pagina de route direct kunt downloaden
> en hergebruiken in je GPS om deze daarna deze wandeling te kunnen nalopen.

> [...]

Voorbeeld van zo'n xml is
    http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relation/304079
Door /full toe te voegen aan de url krijg je wel lat/lon info, dus bijvoorbeeld:
    http://api.openstreetmap.org/api/0.6/relation/304079/full

Maar het zal niet gaan lukken om dit door een xslt conversie te converteren
naar een standaard formaat voor een gps. Al was het alleen maar doordat er
geen volgorde in osm relaties zit.
Als er formaten zijn waarbij de volgorde niet van belang is, zou het wel op
een simpele manier kunnen. Anders zou je eerst de relatie moeten
sorteren met een stukje software.

Misschien dat iemand anders nog andere ideeen heeft.

Wim