[OSM-talk-nl] bag vs shape import

Frank Steggink steggink at steggink.org
Wed Jun 1 20:57:49 UTC 2011

On 11-06-01 09:51 PM, Martien Scheepens wrote:
> Gokje:
> Iemand die na het importen helaas niet alles opgeruimd heeft. Je hebt
> het met 3dShapes soms ook wel. Iemand had al een keer een
> gebouw/bos/vijver etc. gemapped en dubbele dingen opruimen is
> handwerk. Soms helpt keepright <http://keepright.ipax.at/> nog, maar
> niet altijd.

Als ik het goed heb, was bij de gebouwenimport van 3dShapes op deze
lijst juist afgesproken dat er niet tijdens de import dubbele gebouwen
opgeruimd zouden worden, maar dat dit het beste aan de lokale gebruikers
overgelaten kon worden. Dit i.v.m. het overhevelen van tags, e.d. Er is
door o.a. Rullzer een controletool gebouwd, waarbij je per gemeente het
aantal conflicten (overlappingen, e.d.) kunt zien. Volgens mij was dat
ook op basis van KeepRight. Er is hier alleen niet heel fanatiek gebruik
van gemaakt. Of de tool nog ergens draait: geen idee.

Bij de landuse hebben we het anders aangepakt, omdat er relatief weinig
landuse aanwezig was wat door gebruikers was toegevoegd. Het meeste was
AND en de gebruikers-verandering die ik het vaakst heb gezien is het
omtaggen van natural=wood / landuse=park naar landuse=forest, o.a. door
Textlijn.

Frank