[OSM-talk-nl] Tuinpark versus volkstuinen

taede terpstra taede.terpstra at hotmail.com
Mon May 2 08:34:37 BST 2011

Dan misschien micro-mapping met voor de groente allotments landuse=farm, crop=*

From: m op rtijn.org
Date: Sun, 1 May 2011 20:46:28 +0200
To: talk-nl op openstreetmap.org
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Tuinpark versus volkstuinen

2011/5/1 Cartinus <cartinus op xs4all.nl>

Of je nu dahlia's of rode kool kweekt, een heg snoeit of een grasveld maait

het wordt allemaal tuinieren genoemd. Als je dan klaar bent en met je pint op

een tuinstoel naar de resultaten kijkt dan geeft dat een voldaan gevoel.

:D
Daar heb je helemaal gelijk in! 't Enige dat ik me kan voorstellen wat een goede reden zou zijn voor verschillende tagging is dat een park met (overwegend) sier/luiertuinen een ander publiek aantrekken dan overwegend moestuinen. Op een kaart zou je dat onderscheid  willen kunnen zien. Maar dan moet 't wel zo zijn dat dat onderscheid duidelijk te maken is. In mijn ministeekproef leek dat zo te zijn, maar als het in 't algemeen door elkaar loopt dan moeten we er niet aan beginnen.

--
Martijn van Exel
http://about.me/mvexel