[OSM-talk-nl] Tuinpark versus volkstuinen

Martijn van Exel m at rtijn.org
Sun May 1 19:46:28 BST 2011

2011/5/1 Cartinus <cartinus at xs4all.nl>

> Of je nu dahlia's of rode kool kweekt, een heg snoeit of een grasveld maait
> het wordt allemaal tuinieren genoemd. Als je dan klaar bent en met je pint
> op
> een tuinstoel naar de resultaten kijkt dan geeft dat een voldaan gevoel.

:D

Daar heb je helemaal gelijk in! 't Enige dat ik me kan voorstellen wat een
goede reden zou zijn voor verschillende tagging is dat een park met
(overwegend) sier/luiertuinen een ander publiek aantrekken dan overwegend
moestuinen. Op een kaart zou je dat onderscheid  willen kunnen zien. Maar
dan moet 't wel zo zijn dat dat onderscheid duidelijk te maken is. In mijn
ministeekproef leek dat zo te zijn, maar als het in 't algemeen door elkaar
loopt dan moeten we er niet aan beginnen.

--
Martijn van Exel
http://about.me/mvexel