[OSM-talk-nl] waterweg rond weiland taggen?

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Tue May 10 07:55:08 BST 2011

Hi talk-nl,

Korte introductie, ik kijk al een tijdje mee met de mailinglijst, als
nieuweling met OSM. Vind de Open Source GIS informatie systemen
interessant en gebruik OSM voornamelijk onderliggende layer voor de
Wireless Leiden kaarten, maar wil ook gaan editen. Vandaar het
volgende:

Als uitdaging heb ik genomen om Zoeterwoude netjes te
plotten/corrigeren waar nodig.  Ik heb een heleboel stukken die
landuse=farmland moeten worden. Dat is redelijk simpel te doen, echter
om al die weilanden ligt een sloot of wetering. Hoe kan ik deze
situaties het beste taggen?

Een waterway=ditch lijkt me een greppel, en een waterway=drain lijkt
me een duiker of afvoer. Welke kan ik het beste gebruiken voor 'sloot
(watergang)' en welke het beste voor 'wetering'?

Ik zal de antwoorden verwerken in de nederlandse (nog te maken)
vertalen van Key:Waterway:
     http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:Key:waterway

Gr. /Rick
PS: Er zijn nog veel meer waterwegen types te gaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watergang_%28wateroppervlak%29 :-)
--
http://rickvanderzwet.nl