[OSM-talk-nl] Betr: Re: Uiterlijk van de kaart

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri May 13 17:27:15 BST 2011

Ik geloof dat de OpenCycleMap ook SRTM gebruikt, evt. aangevuld voor de
gaten en boven 60 graden NB.

De resolutie van de EEA DEM is 10x zo laag. Deze is 1x1 km, terwijl de
versie van SRTM die publiek toegankelijk is een resolutie heeft van 3
arcseconds. In Nederland komt dat overeen met ca. 57x92.5 meter.

Er is nog een andere DEM, namelijk de Aster GDEM [1], die claimt een
resolutie te hebben van 30x30 meter, maar de data zit vol met
onvolkomenheden. Er zit ook een grote verticale afwijking in, van min.
10 meter. Arnhem ligt volgens die DEM op zeeniveau ;)

Groeten,

Frank

[1] http://www.gdem.aster.ersdac.or.jp/