[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

Foppe Benedictus foppe.benedictus at knkv.net
Mon May 16 10:59:16 BST 2011

Op 13-05-11 18:51, Robert Elsenaar schreef:
> [...]
> <http://www.openstreetmap.org/?lat=52.093&lon=5.971&zoom=9&layers=C>
> Heel aantrekkelijk. Knipogende emoticon
> De Amerikanen noemen Nederland “The blue heaven”. Maar dit noem ik “The Blue Hell”.
> Het wordt tijd dat de kaart en renedering eens flink aangepakt wordt.
> Zelf heb ik veel kennis van Usability, ik doe de hele dag niets anders. Het is
> mijn lust en mijn leven. Maar, zoals ik vaker merk, heb ik te weinig technische
> kennis om zelf een kaart in elkaar te knutselen.
> Kunnen we daarom zulke ‘talenten’ niet eens een keertje combineren?
Ik ben met je eens dat het op een hoog zoomlevel het niet heel nuttig is
om lokale en regionale routes in te tekenen, maar vergeet niet dat deze
kaarten in principe gewoon een technische tool is, vooral om te
controleren of je wijzigingen gerenderd worden.
Denk dat rcn bij zoomlevel 11 gerenderd kunnen worden en lcn is een
moeilijk geval, ik zou standaard ze niet renderen in een gebruikskaart
denk ik, maar goed dat is vooral omdat het een vergaarbak van van alles
en nog wat is.