[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

Robert Elsenaar robert at elsenaar.info
Mon May 16 17:09:07 UTC 2011

Foppe schreef: ...maar vergeet niet dat deze kaarten in principe gewoon een technische tool is, vooral om te controleren of je wijzigingen gerenderd worden....”

Dat is natuurlijk precies de Usability waar ik het over had. De openstreetmap.org of .nl is wat betreft jouw bewering Vlees nog Vis. De kaart biedt niet de mogelijkheid om ALLE tags te zien. En iedere kaartmaker die zegt dat dat niet kan ..... daag ik uit om samen met mij dit te realiseren. Een sobere basis kaart met een uitgebreide lijst van overlays zou een referentie moeten worden voor iedereen die wil weten wat OSM bezit. En dat is veel meer dan we nu laten zien. Met een dergelijke kaart tool kan iedere OSM’er weer trots zijn.

groet
Robert