[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

Martijn van Exel martijn at geodan.nl
Tue May 17 08:06:33 UTC 2011

On 5/17/11 12:10 AM, Cartinus wrote:

> We kijken heel erg naar de functionaliteit binnen OSM. Het probleem voor jou
> is alleen dat jij niet begrepen hebt wie de doelgroep is. De doelgroep voor
> OSM is niet de eindgebruikers, de doelgroep zijn ontwikkelaars (in de ruimste
> zin van het woord).

OSM heeft niet één doelgroep, zoals Lennard ook al zegt. Iedereen kan
ervan maken wat hij wil, mits er openheid en transparantie is. Die
openheid en transparantie wordt volgens mij gevoed door mensen die niet
zo'n vooringenomenheid hebben ten aanzien van de doelgroep. Daardoor
ontstaat ruimte voor juist heel specifieke mooie toepassingen, zoals
http://buildingequalsyes.spum.org/id/2147508236 (kwam net langs op talk).

--
Martijn van Exel
Senior Researcher