[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Mon May 16 22:10:41 UTC 2011

On Monday 16 May 2011 21:17:29 Robert Elsenaar wrote:
> En toch is het jammer dat er ook binnen OSM net als binnen de gehele IT zo
> weinig mensen zijn die de techniek en de functionaliteit omhelzen.

We kijken heel erg naar de functionaliteit binnen OSM. Het probleem voor jou
is alleen dat jij niet begrepen hebt wie de doelgroep is. De doelgroep voor
OSM is niet de eindgebruikers, de doelgroep zijn ontwikkelaars (in de ruimste
zin van het woord).

Dus mijn ouders hebben inderdaad niet veel aan OSM zelf en dat is helemaal
geen probleem. Want OSM is geen eingebruikersproduct, het is een
halffabrikaat.

Voor Ligfietser (als ontwikkelaar) daarentegen is OSM blijkbaar heel bruikbaar
anders waren zijn fietskaarten voor de Garmins er niet geweest.

Als je niet tevreden bent over de bruikbaarheid van je Fordje, dan ga je ook
niet bij Varta klagen dat ze betere auto's moeten maken. Varta maakt accu's
geen auto's.

--
m.v.g.,
Cartinus