[OSM-talk-nl] Uiterlijk van de kaart

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Tue May 17 23:27:10 BST 2011

2011/5/17 Frank Heinen <f.heinen.nl op gmail.com>:

> Laten we nu eerlijk zijn, waar zie jij OSM? OSM is prachtig! maar niemand
> gebruikt het (puur statistisch gesproken).
> Als dit met 1 klik in je site staat, je een prachtige navigator kunt maken
> van A naar B, realtime kaarten zoals die realtime treinkaart die ik zag met
> een simpele interface, of heatmaps met een mooie API en ga zo maar verder
> dan wordt OSM veeeeeeeel bruikbaarder.

Maar het is natuurlijk ook niet verboden om naast de data wat extra's te doen :)

Ik zie juist OSM steeds vaker gebruikt worden door mensen die zelf
niet bijdragen
en ik heb daar geen problemen mee. Ik vind alleen dat wij dat niet per
se hoeven te
faciliteren. Voorbeeld zijn de vele offline maps apps voor iPhone en Android.

Als er een Google Maps achtige API zou zijn, weet ik zeker dat OSM op het
web meer gebruikt zou worden maar ga jij die opzetten?
Inclusief de hardware en een 'garantie' van een bruikbare uptime?

Groet,
Floris

PS. Goede discussie trouwens :)