[OSM-talk-nl] Waterkaarten

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Thu May 19 07:52:11 BST 2011

 On Thu, 19 May 2011 08:13:36 +0200, theun wrote:

> Ik heb naar aanleiding van de 3dShapes import nog wat laatste
> corrigeerwerk te doen. Onder andere de coastline synchroniseren met
> de
> 3dShapes. Dat heb ik in de eemsmonding / Dollard nog niet gedaan, en
> is alvast door een osm vrijwilliger uitgevoerd en hier aan de
> buitenkant van de "tidalflat" area gelegd.
> Ik ben toch net weer bezig met de coastline en kom hier de komende
> dagen wel langs, dan zal ik het wel corrigeren. Als iemand anders dat
> intussen al gedaan heeft is het natuurlijk ook goed.

 Ik zie dat het in het zeehavenkanaal het een beetje tricky is. Daar
 ligt bijvoorbeeld de strekdam tussen kanaal en Eems (3dshapes
 man_made=reinforced_slope) daaronder ligt een stukje tidalflat, en dan
 weer een reinforced_slope.
 Nu ben ik er al een tijdje niet meer geweest, maar die zuidelijke
 reinforced_slope is er nooit geweest. Als ik op luchtfoto's kijk dan
 lijkt die feature een rij basaltblokken om de strekdam en het stukje
 droogvallend land te beschermen.
 Mijn mening is dat de reinforced_slope op de plaats van de
 basaltblokken verwijderd moet worden. In iig ligt dat buiten de
 kustlijn.

 Maarten.