[OSM-talk-nl] Betr: Re: Fietsinventarisatie Amsterdam

dbussche at goudappel.nl dbussche at goudappel.nl
Fri May 20 07:47:55 UTC 2011

Beste,

nog eens voor de duidelijkheid omdat de meesten niet het hele document door willen nemen.
Wij houden voor de fietsinventarisatie natuurlijk waar mogelijk bestaande tags aan.
Soms hebben we een keuze gemaakt uit meerdere mogelijkheden hetzelfde te beschrijven.
Voorbeeld: onverplichte fietspad. Deze taggen wij met duty_of_use=no. Mochten er al andere tags op staan zoals official=no, dan zullen wij die niet aanraken maar wel duty_of_use = no toevoegen.
Voor het typisch Duits-Nederlands fenomeen fietssuggestiestrook bestaat nog geen algemeen geaccepteerde tag Het lijkt ons verkeerd die als cycleway=lane te taggen want dat is het gewoon niet (autos mogen er zelfs op parkeren).
Wij hebben ervoor gekozen fietssuggestiestroken te taggen als cycleway = shared_lane zoals het al bestaande proposal op http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features#Proposed_features_-_Cycleway
Openbare verlichting kun je taggen alt lit:yes of lit:no. Vele fietspaden hebben zelf geen verlichting maar worden indirect vanuit de naastliggende weg verlicht.
In dit geval taggen wij ook lit:yes (omdat er functioneel gezien licht is) maar voegen ter verduidelijking toe lit:indirect=yes.

Groeten,

   Dirk

---------------------------------------
Dirk Bussche
Senior Adviseur Geografische Toepassingen

Goudappel Coffeng BV
Snipperlingsdijk 4
Postbus 161
7400 AD Deventer
The Netherlands

t +31 (0)570 666 830
f +31 (0)570 666 888
i http://www.goudappel.nl
aanwezig op kantoor: maandag, dinsdag en woensdag

Goudappel Coffeng is gevestigd in Deventer, Den Haag, Eindhoven, Leeuwarden en Amsterdam