[OSM-talk-nl] Betr: Re: Fietsinventarisatie Amsterdam

Martijn van Exel martijn at geodan.nl
Fri May 20 09:32:36 UTC 2011

Dirk en anderen,

On 5/20/2011 10:10 AM, Maarten Deen wrote:

> Ik zie zelf eigenlijk ook niet het nut om fietssuggestiestroken te
> mappen. Uiteraard zul je wel eenrichtingsverkeren waar de fietsers twee
> richtingen op mogen willen taggen, maar een gewone weg met aan
> weerszijden fietssuggestiestroken? Waarom?
> Bedenk je ook dat die op vrijwel elke 50 en 60km weg gelegd worden.
>
> Wat wel belangrijk is:
> - doorsteekjes voor fietsers
> - eenrichtingsverkeren die niet voor fietsers gelden
> - verboden voor fietsers

Ik lees in het document ook:

eenrichtingsweg met fietsstroken aan beide kanten:
Highway	= *
Oneway	= yes
cycleway	= opposite_lane

opposite_lane is volgens mij (ook) van toepassing bij een
éénrichgtingsweg waar alleen in de tegenrichting een fietsstrook is. Dit
komt ook regelmatig voor. Hetzelfde geldt misschien voor opposite_track.

Is het niet een gooed idee om een keer een Expert Meeting te houden
waarbij wat mensen van de Gemeente Amsterdam, van Goudappel en de OSM
community dit document eens onder de loep nemen?

Martijn

--
Martijn van Exel
Senior Researcher