[OSM-talk-nl] omtagging motorway_links door "It's so funny"

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Thu May 26 19:29:38 UTC 2011

Beste medemappers,

Nog een alert van mijn kant... De gebruiker "It's so funny" heeft in de
afgelopen weken overal in NL de ref en name van heel veel motorway_links
omgetagd... Verbindingsbogen tussen twee snelwegen hebben nu "ref={van}
<-> {naar}" maar soms ook wel "ref={naar} <-> {var}" ; afritten (de
ways, niet de node bij de splitsing) hebben nu "ref={afritnummer}" en
"name={afritnaam}". Hoewel dit vermoedelijk niet geautomatiseerd
gebeurt, heeft het veel weg van een bulk import (het is in feite een
bulk edit) . Het is mij opgevallen omdat hij net aan de regio Maarssen
toegekomen is. Persoonlijk ben ik er niet zo blij mee; ik maak veel
gebruik van mkgmap en weet dat ik hierdoor een aantal uren werk aan
mkgmap voor de boeg heb om o.a. de gesproken rijinstructies weer
redelijk te krijgen...

Verder zijn veel parallelrijbanen van snelwegen (o.a. de A2 en A12 bij
Utrecht) van motorway in motorway_link gewijzigd, dit ondanks de
nadrukkelijke aanwijzing in de wiki.

Ik heb een PM gestuurd met het verzoek om inzichtelijk te maken welke
logica hierachter zit zodat we dit met z'n alle kunnen toetsen (en dan
ook gelijk de wiki bijwerken!).

Of ben ik de enige die deze actie "raar" vindt? Hoe dan ook, doe er je
voordeel mee zou ik zeggen...

Colin