[OSM-talk-nl] omtagging motorway_links door "It's so funny"

Oliver Heesakkers osm2 at heesakkers.info
Thu May 26 20:15:47 UTC 2011

On Thursday 26 May 2011 21:29:38 Colin Smale wrote:
> Nog een alert van mijn kant... De gebruiker "It's so funny" heeft in de
> afgelopen weken overal in NL de ref en name van heel veel motorway_links
> omgetagd... Verbindingsbogen tussen twee snelwegen hebben nu "ref={van}
> <-> {naar}" maar soms ook wel "ref={naar} <-> {var}" ; afritten (de
> ways, niet de node bij de splitsing) hebben nu "ref={afritnummer}" en
> "name={afritnaam}". Hoewel dit vermoedelijk niet geautomatiseerd
> gebeurt, heeft het veel weg van een bulk import (het is in feite een
> bulk edit) . Het is mij opgevallen omdat hij net aan de regio Maarssen
> [...]

Ik kon me herinneren wijzigingen te hebben gezien bij ITO, maar pas met
jouw waarschuwing heb ik de wijzigingen van "It's so funny" grotendeels
ongedaan gemaakt rondom Eindhoven.

Ik weet dat Garmin-gebruikers juist wel zouden zitten te wachten op
*_link ivm de gesproken instructies. Zelf heb ik geen Garmin, dus daar
blijf ik nog maar even buiten (ik zie dat motorway_link hier al langer
gebruikt wordt).