[OSM-talk-nl] omtagging motorway_links door "It's so funny"

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Thu May 26 21:27:02 BST 2011

On 26/05/2011 22:15, Oliver Heesakkers wrote:
> Ik weet dat Garmin-gebruikers juist wel zouden zitten te wachten op
> *_link ivm de gesproken instructies. Zelf heb ik geen Garmin, dus daar
> blijf ik nog maar even buiten (ik zie dat motorway_link hier al langer
> gebruikt wordt).
Dingen opzettelijk "verkeerd" taggen om een bepaald resultaat uit de
renderer te krijgen - dat is natuurlijk "not done" ondanks de mooie
bedoelingen...

Ik heb zelf een Garmin en maak mijn eigen kaarten. Ik rij er elke dag
mee. De navigatie is uitstekend, en ik kan echt niet klagen over de
actualiteit! De gesproken instructies zijn vooralsnog afgeleid van de
ref en name waarden en is inderdaad voor verbetering vatbaar, maar dat
vergt meer kennis van het inwendige van het Garmin mapformaat dan op dit
moment voorhanden is. Dat truukje met motorway als motorway_link taggen
is natuurlijk ook uit den boze. Als ik het in OSM tegenkom, zet ik het
recht. De enige juiste plek om dit aan te pakken, is in mkgmap.

Colin