[OSM-talk-nl] waterweg rond weiland taggen?

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Tue May 31 07:10:20 UTC 2011

2011/5/10 Cartinus <cartinus at xs4all.nl>:
> Ik gebruik voor alle sloten breed of small waar bijna altijd water in staat
> waterway=drain. Een duiker is waterway=... + tunnel=culvert.
>
> Ik gebruik waterway=ditch voor sloten die bijna altijd droog staan. (Daar zijn
> er niet zoveel van in het westen van het land)
>
> Als het een smalle sloot is dan teken ik alleen een way. Is het een brede
> wetering, dan teken ik zowel een way in het midden met de waterway tag als
> de "omtrek" met de natural=water tag.
>

> Ik zou voor de weilanden _NIET_ landuse=farmland of landuse=farm gebruiken. In
> [...]

Al de weilanden zijn nu nog gemaakt van ``way''. Om de ``way'' te
converteren naar ``multipolygon'' om zo de sloten structuur duidelijk
te maken zoals bij Lexmond doe ik nu a) eerst de ``way'' te knippen in
4 stukken, b) een ``multipolygon'' maken, c) alles omtaggen.

Voorbeeld waar ik bezig ben:
    http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=18&lat=52.11886&lon=4.50348&layers=B000000FFFF

Kan het kloppen dat het relatief veel werk is om dit voor elkaar te krijgen?

Gr. /Rick
--
http://rickvanderzwet.nl