[OSM-talk-nl] waterweg rond weiland taggen?

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue May 31 08:40:12 BST 2011

On 31-5-2011 9:10, Rick van der Zwet wrote:

> Al de weilanden zijn nu nog gemaakt van ``way''. Om de ``way'' te
> converteren naar ``multipolygon'' om zo de sloten structuur duidelijk
> te maken zoals bij Lexmond doe ik nu a) eerst de ``way'' te knippen in
> 4 stukken, b) een ``multipolygon'' maken, c) alles omtaggen.

Je kunt ook een multipolygon maken met alleen die ene way als lid. Met
de multipolygon plugin is dat een toetscombinatie. Als je daarna die way
opknipt in stukjes, blijven de opgeknipte delen ook lid van de relatie.

Het enige dat dan nog wat extra werk is, is het overbrengen van de tags
van de voormalige closed way naar de multipolygon relatie. Als je dat
doet, kun je dat het beste doen tussen de 2 stappen die ik hierboven
zette. Met CTRL-C + CTRL-SHIFT-V zou je de tags kunnen overbrengen.

--
Lennard