[OSM-talk-nl] waterweg rond weiland taggen?

Lennard ldp at xs4all.nl
Tue May 31 17:32:01 BST 2011

On 31-5-2011 18:07, Rick van der Zwet wrote:
> Deze feature zou idd heel handig zijn voor multipolygon. Hij werkt
> (helaas) enkel bij ways. Zo'n mulipolygon laat zich niet kopieren.

De tags zijn prima met Ctrl+Shift+V te kopiëren naar een multipolygon,
zowel met een geselecteerde multipolygonrelatie als binnen het
relatiebewerkingsvenster zelf. Gebruik je nog een oude versie van JOSM?

Eén probleem met de multipoly-conv plugin is als je een undo doet. Dan
worden de tags niet terug op de way(s) gezet. Als je dan nog een undo en
een redo doet, dan staan de tags er weer wel op. Schrik ook niet als er
niet direct iets gebeurt bij Alt-Shift-M. Het is wat traag.

> Dat lijkt niet te werken. ALT-SHIFT-M  is gemapped bij JOSM r4064 naar
> ``list of people working...'' en ik kan niet vinden hoe ik die
> shortcut kan wijzigen.

Als je JOSM start vanuit een shell, krijg je meldingen van
conflicterende toetscombinaties. Daar zie je ook welke nieuwe
toetscombinatie is gekozen.

In mijn geval dus:

Silent shortcut conflict: 'subwindow:mappaint' moved by
'tools:multipolyconv' to 'Alt+M'.

YMMV

--
Lennard