[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk NL De Meierij

Lennard ldp at xs4all.nl
Sat Nov 12 18:55:53 UTC 2011

On 12-11-2011 0:29, Jo wrote:

> De olifant is daar langsgeweest en heeft dat punt enkel in Meetjesland
> behouden. Het ligt ook net in Belgiƫ, heeft 2 verbindingen met

Het ligt exact op de grens.

> minder dan ik had gehoopt :-) Het zou leuk zijn om een foto van het
> bordje te zien, als daar de naam van het Nederlandse netwerk opstaat,

Foto's lukten niet meer i.v.m. tegenlicht (het bord was zwart op de
foto), maar aan de NL kant van het punt hangt een NL knooppuntbord
('Fietsnetwerk Zeeland') en aan de B kant een B bord ('Meetjesland').

Overigens, om een of andere reden hebben ze in Zeeland besloten om het
knooppuntnummer zelf niet op het bordje te zetten. Hier staat dus op de
knooppunten enkel een bord met de nummers van en de pijlen naar de
daaropvolgende punten. Dat terzijde. Geen idee of dat in heel NL
gemeengoed is.

> Het gaat voor mij namelijk tegen alle logica in dat knooppunten tot
> meerdere netwerken kunnen behoren. Weeral een veronderstelling die
> voor mij vanzelfsprekend was, die ik blijkbaar moet opgeven. Al mijn
> 'heilige huisjes' gaan aan diggelen :-)

Ik wil er nog wel 1 aan diggelen gooien hoor!

http://osm.org/go/0EjbuSc1?layers=C

Situatie: een 'gesplitst knooppunt', dus 2x hetzelfde nummer, maar dan
op enige afstand van elkaar. In dit geval een 200-tal meters. Het
westelijke punt is 'Meetjesland', het oostelijke bord toont 'Waasland'.

De toeleidende borden laten duidelijk zien dat dit wel degelijk
hetzelfde knooppunt is. Vanaf de eerste '82' die je tegenkomt staan
namelijk al de nummers van knooppunten die voorbij de tweede '82' liggen.

Dit is vast weer een uitdaging om in je script te verwerken? :-)

--
Lennard