[OSM-talk-nl] FRN Stadsregio Arnhem - Nijmegen

Frankl2009 frankl2009 at xs4all.nl
Sat Nov 19 20:27:56 UTC 2011

Dag Jo,

Nu je de Maas hebt overgestoken, welkom in de Stadregio Arnhem-Nijmegen en
onze prachtig (erg groot en onverdeeld) fietsroutenetwerk!

De "Fietsroutenetwerk Stadsregio Arnhem Nijmegen" is inderdaad zeer groot en
niet onderverdeeld in sub-netwerken (Opdelen is dus geen optie als je het
principe van "map what you see" volgt. Ik geef toe dat ik het ook wat
onhandig vind).

Dezelfde knooppunt-nummers komen vaker terug (vijf had ik nog niet
opgemerkt; weet je zeker dat het allemaal bij SRAN hoort?) maar zoals Wim al
zei gelukkig zijn de bijbehorende namen uniek. Met name in het zuiden zijn
knooppunten nog niet voorzien van namen en ook vaak nog niet opgenomen in de
"superrelatie" 934714.

Op de Betuwe grenst het FRN SRAN in het westen aan FRN Rivierenland; daar
ben ik nog bezig om het compleet te maken. De Nederrijn over, bij Arnhem, is
er FRN Veluwe. Naar het oosten van Arnhem was er nog niets, dat is dus ook
SRAN en ook tot in Duitsland zoals Wim al heeft gezegd.

Om je leven compleet te maken: de netwerk De Maasduinen die je al
onderhanden had genomen maakt nu ook deel uit van FRN SRAN en is voorzien
van de SRAN infoborden met kaart, nummer, naam van de knooppunt, en korte
beschrijving van iets in de omgeving (waar de naam naar verwijst). De
verwijsborden onderweg zijn nog voorzien van de oude De Maasduinen. Ik keek
vanmiddag toevallig naar connection 04-44 (oversteek bij Cuijk) maar had het
nog niet ingevoerd in de "superrelatie".

Tot slot: Ik gebruik die knooppunten in de deelrelaties wel (via
openstreetmap.org/browse/relation/*). Het zou me goed uitkomen als je die
niet automatisch wegdoet in de deelrelaties, in ieder geval totdat we alles
compleet hebben. Alvast dank.

Groeten,
Frank